25 Mayıs 2014 Pazar

Microsoft Office Access 2010'da Filtreleme

Filtreleme
        Giriş Sekmesi , Sırala Ve Filtre Uygula Grubu



Filtre, bir form veya raporun tasarımını değiştirmeden, form veya raporun görüntülediği verileri değiştirir. Filtreleri, alanlar için belirttiğiniz ölçüt veya kurallar gibi düşünebilirsiniz. Ölçüt, görüntülemek istediğiniz alan değerlerini tanımlar. Filtreyi uyguladığınızda, yalnızca sizi ilgilendiren değerlerin bulunduğu kayıtlar görünüme dahil edilir.


Form Filtresi:  Ekrana gelen Sütun veya sütunlarda istenilen özellik seçilir.

Seçime Göre Filtre Uygula:  Seçim yapılan verilere uyan kayıtları ekrana getirir.

Seçimi Dışta Tutarak Filtre Uygula:  Seçim yapılan veri dışındakileri ekrana getirir.

 Gelişmiş Filtre:  Genel filtreler listesinde bulunmayan bir filtre uygulamak için kullanılır. Örneğin, son yedi günde veya son altı ayda bulunan tarihleri içeren kayıtları bulmak isterseniz, filtre ölçütünü kendi başınıza yazmak zorunda kalabilirsiniz. Bu özelliği kullanmak için ifade yazma deneyiminizin olması gerekir. İfadeler exceldeki formüllere benzer.

*:  Birden fazla karakter için.
? : Tek karakter için kullanılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder